Wat te doen bij een storing bij WhatsApp

Vrijwel iedereen die over een smartphone beschikt, heeft de chatapp WhatsApp erop staan. Het is een gemakkelijke manier om in contact te komen met collega’s, vrienden en familie. Ondanks dat het de populairste manier van chatten is, komt een WhatsApp storing helaas nog wel eens voor. Je kunt bijvoorbeeld geen berichtjes meer ontvangen, of je ziet dat jouw berichtjes naar anderen niet verzonden worden: er komen geen vinkjes bij te staan en het klokje blijft maar rondgaan. Dit is natuurlijk vervelend, maar gelukkig vaak gemakkelijk op te lossen.

WiFi checken

Een storing bij WhatsApp wordt meestal veroorzaakt door een slechte internetverbinding aan jouw kant. Check of de WiFi-ontvangst op je smartphone aan staat en of je genoeg bereik hebt als je gebruik maakt van data om te internetten. Staat de WiFi aan en heb je genoeg bereik? Dan is er wellicht iets aan de hand met het internet bij jou thuis. Kijk of de modem van de provider goed aangesloten is en of deze aan staat. Mocht dit het geval zijn, dan kun je de modem resetten en vaak binnen enkele minuten weer berichtjes ontvangen en verzenden. 

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat WhatsApp na dit alles jouw berichtjes nog steeds niet wil verzenden. Dan kan het zijn dat er een storing is bij jouw internetprovider. Dit kun je checken via storingsite.nl. Zo ben je snel op de hoogte van een eventuele storing. Mochten de tips op de site niet werken, dan is er misschien iets aan de hand met de modem van jouw internetprovider. Neem contact op met de helpdesk en je wordt zo snel mogelijk geholpen!

Telefoon checken

Het kan ook voorkomen dat er een kleine storing binnen jouw telefoon is. Check bij een storing op WhatsApp altijd eerst of de WiFi-ontvangst op jouw telefoon aanstaat en of je genoeg bereik hebt. Is het probleem dan nog niet opgelost? Probeer het internetprobleem dan op te lossen door je telefoon uit te schakelen en vervolgens weer opnieuw op te starten. Hierdoor reset je alle tijdelijke gegevens op je telefoon en zijn alle verbindingen met het internet weer als nieuw. 

Storing bij WhatsApp

Het gebruik van de diensten van WhatsApp komt van twee kanten: WhatsApp die de diensten verleent en jij die gebruik maakt van de diensten. Hierdoor kan het zo zijn dat de storing niet aan jouw internetverbinding of telefoon ligt, maar aan de kant van WhatsApp. Doen andere apps, die gebruik maken van internet, het nog wel? Dan ligt de oorzaak van de storing waarschijnlijk bij WhatsApp en dan is het helaas wachten tot het voorbij is. Als dit het geval is, dan staat hiervan een melding op storingsite.nl of kun je zelf een melding maken.

Geef een reactie