Online adverteren 

 Als je een bedrijf hebt is online adverteren in deze tijd erg van belang. De meeste mensen brengen dagelijks veel uren op social media door. Zo zijn er verschillende kanalen waarop je online kan adverteren om potentiële klanten te bereiken. In dit blog lees je een paar voorbeelden van kanalen die in deze tijd veel worden gebruikt. 

Adverteren op instagram 

Instagram is een sociale app waar veel tijd op wordt doorgebracht. Zo heeft Instagram Facebook ruimschoots ingehaald. Je ziet op Instagram daarom steeds meer adverteerders voorbijkomen. Zo tussen verschillende posts of verhalen door verschijnen er advertenties waar mensen voor ze er erg in hebben al op hebben geklikt; heel effectief dus. Er wordt hierbij goed gekeken naar iemands voorkeuren. Zoekt iemand bijvoorbeeld vaker naar vegan recepten online? Dan zal deze persoon op Instagram advertenties voorbij zien komen van vegan eten of van vegan producten of accessoires. Op deze manier kan je met jou product de juiste doelgroep makkelijk bereiken.

Adverteren op een blog

Een andere manier om online te adverteren is op een bekende blog. Dit is voor degene die blogt erg fijn, want zo kan hij of zij inkomsten halen aan de bezoekers die de artikelen trekken. Ook voor jou als online adverteerder is het handig, omdat je zo een blog uit kan kiezen waar veel mensen van jou doelgroep op kijken. Heb je bijvoorbeeld een duurzaam product, dan kan je adverteren op een blog van iemand die veel schrijft over duurzaamheid. Zo is er voor iedere online adverteerder wel een match met een bepaalde blog. Je kan zo een mooie samenwerking aangaan waar je beide iets moois uithaalt. 

Adverteren op youtube 

Youtube heeft net als Instagram dagelijks vele bezoekers. Mensen hebben vaak geen zin om een duur youtube abonnement af te sluiten en zijn daarom vaak aangewezen op het kijken van reclames tussen de filmpjes door. Zo kan je als je als online adverteerder vooral filmpjes maakt het beste bij youtube zijn. Je kan dan een kort filmpje adverteren die volledig te zien is en mensen niet door hoeven te klikken of een lang filmpje waarbij mensen na een korte tijd door kunnen klikken om hun gekozen youtube video te kunnen bekijken. Dit is natuurlijk afhankelijk van de boodschap die je hebt als online adverteerder. Wat nog een mogelijkheid is op youtube is een samenwerking aangaan met vloggers die in hun filmpje jou product kunnen aanraden aan hun kijkers. 

 

 

 

Geef een reactie